dieta-rapida-slabire-sanatoasa Cand vrem sa mai pierdem si niste kg incomode si niste cm. inestetici, se impune adoptarea unei diete mai restrictive si energetic si ca diversitate de alimente. In general, dieta rapida poate pune in pericol sanatatea pentru ca fie este fada (se bazeaza doar pe alimente sarace caloric dar si nutritiv), fie este hipoglucidica (limiteaza drastic aportul de glucide). In plus, aceste diete se adreseaza intregului public, fara a tine seama de particularitatile fiecarei persoane in parte: stare de sanatate, circumstante socio-profesionale, etc. si deci de la bun inceput este inteles faptul ca nu pot functiona pentru toata lumea la fel. Insa daca se urmeaza pe o perioada scurta aceste diete dau rezultate si scopul de a arata bine este atins. Este la fel de adevarat ca pentru mentinerea rezultatelor obtinute este nevoie de consecventa, calitate care de obicei ne cam lipseste. Prin dieta rapida trebuie sa urmarim o slabire sanatoasa si nu doar o scadere ponderala rapida. Asadar trebuie respectate cateva reguli: 1. Bea multa apa – este ingredientul cheie care iti va mentine echilibrul hidric si termic al corpului in aceasta cura de slabire sanatoasa. Fiind frig afara trebuie consumata apa si ceaiuri de plante indiferent de nivelul de efortul fizic depus. 2. Evita bauturile alcoolice, pe cele dulci si in special pe cele cu aport de cafeina. Toate aceste bauturi contin coloranti si aditivi care afecteaza procesele metabolice. 3. Renunta la carne, branzeturi grase, sarate si fermentate si oua pentru cateva zile. Cura trebuie sa contina alimente usoare, bogate in nutrienti si sarace in grasimi. 4. Fructele proaspete trebuie preferate celor uscate, ultimele fiind foarte bogate in monozaharide. 5. Alimentele condimentate (iuti si sarate) trebuie limitate. Continutul mare de sare aflata in stare anorganica este digerat si trebuie eliminat din corp, motiv pentru care se vor bea cantitati mari de apa. Alimentele prajite si cele procesate trebuie eliminate din dieta. 6. Apa cu lamaie, fara zahar insa ajuta echilibrarea hidrica pe toata perioada zilei. Iata cateva variante de mic dejun ale dietei rapide: cereale integrale cu fructe proaspete sau musli cu suc proaspat de grapefruit sau o salata de fructe proaspete. Pentru pranz ar putea fi considerate urmatoarele variante: supa de zarzavaturi cu o felie de paine cu secara sau o salata de cruditati cu seminte de dovleac, nuci si migdale cu dressing de iaurt sau orez fiert la abur cu salata de cruditati sau salata verde, varza si rucola cu ulei de masline si zeama de lamaie si cartof copt in coaja. Cina ar putea consta in unul din urmatoarele feluri: legume pe grill sau la abur cu zeama de lamaie si ulei de masline cu branza nesarata (cas, urda sau cottage), peste la gratar cu salata verde sau salata asortata cu branza nesarata. De asemenea nu trebuie uitate gustariele dintre mese.