Silueta după izolare este unul dintre lucrurile care trebuie să ne preocupe acum, poate mai mult ca înainte pentru că starea de bine, inclusivă psihică, se regăsește și în stima de sine. Perioada petrecută în izolare, perioada distanțării sociale prilejuită de starea de urgență cauzată de coronavirus, a dus și la acumularea unor kilograme nedorite pentru majoritatea populației.

Prea mult timp liber, prea puțin timp pentru sănătate

E o problemă! Am intrat de două luni în izolare, am avut mai mult sau mai puțin acces la mersul la piață, la cumpărat alimente proaspete. De orice ne-am putut plânge în această perioadă, dar nu de timp. Iar timpul s-a petrecut foarte mult în bucătărie… Iar asta se vede pe burtică… Problema mare este rutina alimentară orară. Micul dejun, așa cum era, frugal, nu a mai fost dimineața. Am început să-l luăm pe la 10.00-11.00 și în condițiile în care am avut frigiderul la îndemână practic ne-am răsfățat. Iar după nici o oră două, ne-am pregătit de prânz… Iar toate astea se văd acum în kilograme.

Programul e totul pentru silueta noastră

Silueta după izolare trebuie să constituie în viața noastră un capitol nou, pentru care vom da pagina mai departe chiar acum. Să scăpăm de kilograme este destul de simplu, dacă, cu ambiție puțină, ne ”reparăm” programul zilnic. În primul rând, trebuie să ne revenim din punct de vedere orar. Este extraordinar de important ritmul circadian. Faptul că se face lumină devreme și ne trezim la ora 06.30-07.00, iar copii nu se duc la școală, noi trebuie să ne reluăm activitățile. Să nu uităm că am intrat în case în martie, când nu era mai nimic pe piață, abia apăreau pe atunci ridichile și castraveții, iar acum abundă piața, avem roșii, avem castraveți, de toate. Mâncarea gătită cu drag, elaborată, trebuie înlocuită cu salate, cu brânză. Aici mă refer la caș, la urdă, la cele fără prea multă sare, dar în perioada în care vrei să renunți la kilograme, trebuie să renunți și la niște sare. Nu înfometare, sub nicio formă, metabolismul trebuie întreținut. Silueta apoi vine de la sine.

Regimul nostru alimentar după izolare

Sistemul e simplu: micul dejun va fi la maximum o oră de la trezire. Nu trebuie să lipsească din regimul nostru fibrele. O dietă sănătoasă trebuie să conțină fibre, carbohidrații care dau energie în timp, pe o perioadă îndelungată.  Și, ca să avem energie destulă, avem nevoie de fructe… Între mese trebuie să luăm o gustare, un bolișor de căpșune, un măr. Bananele au mult potasiu, citrice, fructele sunt importante. Iar dacă nu apucăm fructe, un kefir, o sana, un lapte bătut, în așa fel încât să avem o bogăție de probiotice, dar care să fie ușor calorice. Prânzul poate fi ușor, pește, brânză… dar carnea gătită la abur, la grătar, fierte. Salate multe, orez.. O ciorbă cu zarzavaturi multe, cu o felie, două de pâine… Dar un singur fel de mâncare. Cina, la ora 17.00, iar seara, o mămăliga cu brânză sau o supă cremă. Totul ușor…