Pentru că se apropie Sărbătoarea Paştelui, hai să fim mai grijulii de data asta. Să ne pregătim pentru masa de Paști, astfel încât ceea ce consumăm, după o perioadă în care am făcut mai puţină mişcare şi am fost izolaţi în casă, să nu ne afecteze sănătatea. Tradiţia trebuie respectată, dar cu atenţie mare la echilibrul alimentar din farfurie – vezi aici.

Obiceiurile vor fi respectate, iar masa de paști continuă să rămână o sărbătoare. Mâncăm carne de miel sau de ied, cozonacul, ouăle fac și ele parte din meniul acestor zile, diferită va fi doar cantitatea pe care o pregătim. Nu suntem mulți la masă, suntem doar familia apropiată și atunci a găti în exces nu are niciun sens în acest an cel puțin. Așadar, porțiile trebuie să fie mai mici și cantitatea pe care o gătim va fi mai mică.

Drobul la masa de Paști

Dacă facem de exemplu drob, vom avea mai multe verdețuri decât carne. Tot ceea ce înseamnă sedentarism, lipsă de mișcare să nu se vadă foarte mult, consumând alimente grase, prea multă carne și prea multă proteină animală. Sarea o putem înlocui cu sare potasică pentru a reduce tot ce înseamnă retenție hidrică.

Cozonacul

Dacă înainte făceam mai mulți acum hai să ne limităm la unul sau doi, în funcție de cât de mare este familia. Ideal ar fi ca în a 3 -a zi de Paști să terminăm aceste produse.

Ouă

Sigur, vopsim ouă și respectăm tradiția. Dar nu multe ouă, ci multe legume trebuie să însoțească fiecare fel al mesei.

Friptura de Paști

Există multe persoane care nu mănâncă carne de miel și atunci carnea de pui, curcan, la fel de gustoase vor ieși preparatele. Să nu uităm că mielul este un animal tânăr și carnea de animal tânăr are tendința să crească acidul uric. Echilibru și la masa de Paști, preparate tradiționale și multă, multă liniște în suflet.