Vara a sosit si vacanta bate la usa pentru multi dintre noi. Bronzul mult dorit este la cativa pasi distanta, doar ca pregatirea pielii pentru vacanta este importanta pentru a evita posibilele efecte negative ale expunerii la radiatiile ultraviolete (arsuri solare, hiperpigmentare sau hipopigmentare – colorarea neuniforma a pielii, imbatranirea prematura a pielii, transformarea maligna a alunitelor).

Cum îngrijim pielea:

 Controlul dermatoscopic al alunitelor este necesar pentru toate persoanele inainte de vacanta de vara, deoarece soarele poate determina modificarea sau inmultirea acestora

  • Exfolierea blanda a pielii este un prim pas pentru obtinerea unui bronz uniform si se realizeaza cu cateva zile inainte de plecarea in vacanta, urmata de o hidratare cutanata.
  • Epilatul se efectueaza cu aproximativ 2-3 zile inainte de vacanta (nu in ziua precedenta plecarii), pentru ca pielea sa se poata vindeca de eventualele iritatii post-epilare
  • De preferat evitarea machiajului la plaja
  • Apa micelara si gelul de curatare pentru ten se vor folosi in fiecare zi, indifferent daca se va aplica machiaj sau nu
  • Fotoprotectia este esentiala pentru o piele sanatoasa, pe toata durata sezonului cald. Se vor folosi produsecu SPF minim 30, care ofera protectie pentru ambele tipuri de ultraviolete UVA + UVB. Produsul se aplica inainte cu 15-20 minute de a merge la plaja si se reaplica la fiecare 2-3 ore sau imediat dupa iesirea din apa.
  • Hidratarea interna si externa este importanta atat pentru o piele sanatoasa, cat si pentru starea generala de sanatate. Se vor consuma minim 1,5-2 litri lichide pe zi, incluzand alimentele cu un continut ridicat de apa cum sunt castraveti, pepene, piersici. Persoanele alergice vor folosi produse fara parfum, hipoalergene.

Pielea și alimentele benefice ei, pe perioada verii:

Vitamina A ofera protectie impotriva razelor UV si stimuleaza procesul de regenerarecelulara a pielii. Este recomandat consumul de produse cu un continut ridicat de beta – carotene, care sunt transformate in vitamina A la nivelul organismului: morcovi, ardei gras, broccoli,cartofi dulci, dovleac, mango.

Vitamina E este prezenta in mod normal la nivelul pielii, avand proprietati antiinflamatorii. Concentratia acesteia scade in timpul expunerii la soare, sub actiunea razelor UV. Vitamina E se poate regasi in migdale, seminte de floarea-soarelui, spanac, somon, avocado.

Vitamina C este unul dintre cei mai puternici antioxidanti, fiind implicata in incetinirea procesului de imbatranire cutanata, prin producerea de colagen si totodata creste absorbtia vitaminei E la nivelul pielii. Vitamina C este prezenta in citrice, fructe de padure, patrunjel, rosii, capsune, ananas.

 

La mai multe intrebari va poate raspunde Dra Dr. Ana Maria Draganita, Medic Specialist Dermatolog, 0737 706 285 sa la medical@silueta-naturala.ro