nutritie-sanatoasa-dieta-sanatoasa Celebra problema a greutatii corporale excesive a fost si va fi probabil intotdeauna un subiect care va preocupa un procent important al populatiei globului.  Din pacate, cele mai utilizate diete sunt cele “la moda”, care determina efectul yo-yo si nu ajuta la procesul de slabire pe termen lung. Din pacate si dieta daneza intra in aceeasi categorie. De obicei persoanele care urmeaza aceasta dieta obtin rezultate favorabile, insa doar pentru moment, deoarece dupa cele 13 zile de regim restrictiv se revine la vechiul stil de alimentatie si kg apar si ele, in numar mai mare chiar. Bineinteles ca exista o serie de persoane care isi controleaza dupa regimul drastic in special cantitatea de alimente ingerata, mentinand o balanta energetica negativa si care reusesc sa se mentina suple.  O alta categorie de persoane sustin urmarea aceleiasi diete de scadere ponderala in mod repetat, insa fara rezultat. O nutritie sanatoasa este esentiala este indicata cand folosim termenul de “dieta”.

Cinstit vorbind, in aceasta ultima categorie intra persoanele care cel mai probabil fac o serie de greseli nutritionale mai putin evidente. In plus exista o serie de motive de circumstanta care blocheaza scaderea ponderala:

–          dieta nu are un obiectiv realistic;

–          dieta aleasa nu corespunde nevoilor de moment ale persoanei in cauza (aceste nevoi variaza in timp);

–          nu s-a ales un moment corespunzator de incepere a dietei;

–          motivatia pentru care se doreste scaderea ponderala este superficiala.

Bineinteles ca si afectiunile asociate supraponderabilitatii pot fi o cauza directa a acestor rezultate negative, insa aceste situatii sunt statistic vorbind mult mai rare.  In continuare vom prezenta cateva motive pentru care regimul de slabire poate fi tinut fara rezultatele scontate. Pentru o dieta sanatoasa trebuie sa tineti cont de urmatoarele sfaturi.

  1. Constipatia – colonul trebuie golit minim o data pe zi, in mod regulat si fara efort. Consumul abundent de fructe proaspete, legume verzi, apa proaspata si cereale integale poate asigura un tranzit intestinal impecabil.
  2. Intolerantele alimentare – exista o serie de alimente pe care organismul nu le tolereaza, insa reactia sistemului imunitar la aceasta intoleranta apare de cele mai multe ori dupa perioade foarte lungi de timp, chiar ani. Alimente foarte folosite: graul, zaharul sau lactatele sunt doar cateva alimente alergenice si a caror prezenta in organism stopeaza procesele de scadere ponderala.
  3. Lipsa activitatii fizice regulate – aceasta este esentiala deoarece ele cresc ritmul metabolic si ajuta la procesul de lipoliza.
  4. Tulburarile endocrine, in special ale tiroidei – aceasta glanda controleaza  metabolismul intregului organism iar excesul de zahar, cofeina si alcool nu fac decat s-o suprasolicite si implicit epuizeze.
  5. Deficientele de minerale si vitamine – carenta unor elemente cum ar fi: magneziu sau calciu pote determina cresterea in greutate. Aceste elemente se pierd si prin folosirea excesiva a laxativelor si diureticelor.
  6. Aportul insuficient de apaapa trebuie consumata in cantitate suficienta (35 ml / kg corp / zi) pentru o buna digestie, pentru o hidratare completa si mai ales pentru eliminarea cat mai completa a toxinelor din organism.
  7. Stresul excesiv – determina formarea de substante toxice in sange, ceea ce se traduce la nivel comportamental in oboseala, agitatie sau nervozitate. Stresul perturba functia digestiva, ceea ce rezulta fiind cresterea ponderala.


Iata ca factorii de care depinde slabirea ponderala sunt numerosi si mai ales complecsi pentru o dieta sanatoasa. Vestea buna este ca prin ceea ce ingeram putem, in mare masura, sa ii controlam si sa ne mentinem echilibrul atat de necesar.