dieta disociata

Dieta disociata

Reprezinta un regim de slabire foarte la moda si deci foarte mediatizat. Exista doua tipuri de diete disociate: dieta disociata pe zile si dieta disociata pe mese.

Primul tip de dieta disociata presupune consumarea aceluiasi tip de aliment si implicit principiu nutritiv pe o perioada de una sau mai multe zile. Astfel pe perioada consumarii unui singur tip de aliment, organismul va dezvolta un singur lant metabolic (corespunzator principiului alimentar consumat) iar rezultatele vor fi vizibile intr-un timp relativ scurt. Dezavantajul principal al acestei diete disociate este ca nu poate fi aplicata pe o perioada indelungata de timp si mai ales nu poate fi asimilata cu un stil de viata deoarece nu furnizeaza organismului necesarul zilnic de diversi nutrienti si apoi mai intervine si monotonia si plictiseala consumarii unui singur tip de aliment cat e ziulica de lunga. De asemenea dupa incetarea dietei exista riscul iminent al unei cresteri ponderale.

Al doilea tip de dieta disociata este cea in care la aceeasi masa se consuma fie un singur tim de aliment, fie diverse tipuri de alimente a caror combinatie este compatibila si deci permisa. Acesta dieta are avantajul ca furnizeaza toate principiile nutritive necesare organismului in fiecare zi, este diversa, are rezultate vizibile in timp scurt si poate fi adoptata ca un mod de viata.

Asadar exista cateva reguli in ceea ce priveste combinatiile alimentare. Principalul gand pe care trebuie sa-l avem atunci cand mancam este cat de bine ne aduce acel aliment sau acea combinatie alimentara.

  Teoria nutritiei se bazeaza pe ipoteza ca absorbtia necorespunzatoare a alimentelor cauzeaza degenerarea tesuturilor si de aceea combinarea alimentelor este cheia unui metabolism perfect.  Nu este suficient sa furnizam corpului elementele necesare, ci mai important este ca ele sa fie utilizate de organism.  Este foarte posibil sa te hranesti corect, insa organismul sa nu beneficieze de acesti nutrienti tocmai datorita interferentei alimentelor incompatibile la aceeasi masa.  Astfel apar: digestia alterata, balonarea, constipatia si nu in ultimul rand aparitia kilogramelor nedorite si a celulitei.

Exista doua tipuri de digestie: digestia acida si digestia alcalina.  Digestia acida are loc atunci cand consumam carne, peste, oua, branza, si are loc in stomac, in prezenta acidului clorhidric si a pepsinei.  In general, proteinele sufera transformari in stomac prin intermediul digestiei acide.  Digestia alcalina apare cand sunt consumate zaharuri si fainoase, are loc in intestinul subtire, in prezenta amilazei, care descompune carbohidratii.

Grasimile trec neschimbate prin stomac, iar la intrarea in intestinul subtire, determina vezica biliara sa dreneze bila pentru a emulsifia grasimile.  Daca exista in acelasi moment carbohidrati in intestin, mediul alcalin creat de ei va fi neutralizat de acizii grasi, amilaza este inhibata, iar carbohidratii raman nedigerati, fermenteaza, si de aici apar toate starile neplacute datorate unei digestii incomplete.

Spre exemplu, combinatia de proteine si carbohidrati inhiba absorbtia principiilor nutritive, provocand astfel o serie de insuficiente in organism.  De asemenea, mineralele si vitaminele nu sunt absorbite si se ajunge astfel la degenerarea unor tesuturi si la scaderea rezistentei si a imunitatii.  Astfel apar infectiile si, implicit, bolile.

Mai clar, putem de exemplu sa mancam branza (bogata in calciu) cu paine (bogata in carbohidrati) la aceeasi masa si, in acest fel, in intestinul subtire are loc un proces alcalin, datorat consumului de carbohidrati.  Foarte putin calciu va fi disponibil sa se absoarba, intrucat in mediu bazic calciul da reactii prin care se transforma in compusi neabsorbabili.  Si astfel, indiferent de cantitatea de branza consumata, putem avea o deficienta de calciu.  Asadar, mediul trebuie sa fie acid si nu alcalin pentru a avea o absorbtie maxima de calciu.

Reguli de combinare a alimentelor in dieta disociata:

  • 1. combinatia intre carbohidrati (cartofi, paste, cereale, paine, dulciuri, etc) si grasimi (unt, sunca, smantana, etc) este interzisa.  Atentie!  Nu trebuie eliminate aceste alimente, ci doar trebuie consumate la momente diferite.
  • 2. combinatia de carbohidrati cu proteine (carne, peste, oua, branza, etc) este interzisa.
  • 3. combinatia de proteine cu grasimi este permisa
  • 4. carbohidratii se consuma individual, necombinati, la o masa.

In concluzie, trebuie consumate toate tipurile de nutrienti, in combinatiile prezentate mai sus, avandu-se in vedere diversitatea si varietatea alimentelor.  Practic, la o masa se pot consuma carne, oua, peste, branza, cu legume proaspete, sub forma de salate sau preparate la abur.  Fructele trebuie consumate doar proaspete, la mese separate.

Astfel, respectand aceste reguli de combinare a alimentelor, putem sa avem o silueta frumoasa fara efort, sa fim plini de energie, profitand din plin de tot ceea ce Natura ne ofera cu generozitate.