dieta-anticancerigena-dieta-anticancer Lupta anticancer este un subiect care, din pacate este din ce in ce mai actual si trebuie sa inceapa practice de la varste foarte fragede. Dieta anticancerigena poate fi una din armele pe care trebuie sa le folosim si este la indemana noastra, a tuturor. De multe ori auzim sau citim in ziare despre persoane care au depasit varsta de 100 de ani si ne minunam si ne gandim cum au reusit acei oameni sa ajunga la aceasta varsta. In afara de componenta genetica, un rol foarte important il are stilul de viata pentru a putea mentine organismul intr-o buna stare de functionare. Si cand spunem stil de viata, ne gandim evident si la ceea ce mancam, si la cata miscare facem, si la cate ore de somn pe noapte avem, si la felul in care stim sa abordam stresul si la cat de pozitiv privim lucrurile, etc. Din punct de vedere alimentar, exista cateva ingrediente care nu trebuie sa lipseasca din dieta unei persoane care doreste sa-si pastreze cat mai mult sanatatea. Iata care ar fi aceste ingrediente miraculoase: Fibrele alimentare – sunt esentiale in aceasta dieta pentru sanatatea colonului si in acelasi timp ajuta la scaderea nivelului colesterolului si stabilizeaza valoarea glicemiei. Fibrele se gasesc in fructele proasoete, in tarate si in legumele cu frunze verzi iar un aport zilnic de 30-40 g ar fi suficient. Evitarea zaharului rafinat si a produselor zaharoase (prajituri, bomboane, paine alba) in dieta anticancerigena – marea problema a consumului crescut de zahar este ca acestea inlocuiesc alimentele incarcate cu nutrienti, adica este aleasa o bomboana (care nu contine nici minerale, nici vitamine, nici fibre) in loc sa fie ales un mar. Toate produsele zaharoase delicioase de altfel si mai ales aspectoase sunt un amestec nefericit de grasimi, zahar si aditivi alimentari si de aceea trebuie eviate cat de mult posibil. Este bine stiut faptul ca un consum excesiv al acestor zaharuri conduce mai intai la hipoglicemie, apoi la diabet si la complicatiile asociatae, boli cardiovasculare, colesterol crescut, hiperactivitate, depresie, obeziatte. Soia – este o planta care consumata in forme cat mai naturale in dieta anticancer, poate ajuta la scaderea colesterolului nociv LDL si se pare ca ar putea scadea incidenta cancerului de prostata, colon, plaman si stomac. De asemenea produsele care contin soia (tofu, miso) aduc un mare aport de fitoestrigeni care ajuta la diminuarea simptomelor asociate cu menopauza si ofera protectie impotriva osteoporozei. Ceaiul verde – este o bautura delicioasa si la indemana oricui, plin de antioxidanti naturali si pe care asiaticii il consuma din abundenta pentru scaderea colesterolului si reducerea incidentei infarctului cardiac. Spre deosebire de ceaiul negru, care in procesul de fabricatie mai intai este fermentat, ceaiul verde este doar inabusit in vapori de apa ceea ce ajuta la pastrarea antioxidantilor in compozitia sa. Antioxidantii naturali – nu trebuie sa lipseasca de alimentatie si din dieta anticancerigena pentru ca ei sunt cei care se lupta cu radicalii liber, cauza pricipala a imbatranirii si aparitiei cancerelor. Sursele de antioxidanti sunt numeroase si aproape de noi: fructele proaspete, lagumele proaspete, ceaiul verde, semintele de susan, etc. Uleiul de masline si usturoiul – sunt doua ingrediente care fac mancarea mai delicioasa sai mai sanatoasa. Ileiul de masline are in compozitia lui grasimi mononesaturate care ajuta la scaderea incidentei bolii cardiace si a cancerului, in special folosit crud in salate si adaugat in mancare dupa aceasta a fost preparata. Usturoiul contine peste 100 de compusi chimici cu proprietati terapeutice fiind un ingredient gustos dar si un medicament folosit de secole. Astfel el ajuta la scaderea colesterolului, normalizarea presiunii arteriale si din cele mai vechi timpuri a fost considerat un antibiotic natural. Apa – este componenta primordiala a organismului uman si de aceea nu trebuie uitata. Hidratarea zilnica trebuie sa fie completa si acest lucru se poate asigura consumand 30 ml/kg corp/zi. Iata deci ca ingredientele minune si care ajuta la mentinerea sanatatii si implicit la cresterea logevitatii sunt aproape de noi in marea oferta alimentara care ne bombardeaza zilnic si asteapta sa fie alese.